Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Kvůli špatnému stavu kolejí se vlaky v Libereckém kraji zpožďují

22. 06 2012 | Vlaky na regionálních tratích v Libereckém kraji nabírají až dvacetiminutová zpoždění a některé byly zcela zrušeny. Důvodem je špatný technický stav železniční trati, kvůli kterému dokonce v úterý jeden vlak vykolejil. Nikomu se nic nestalo, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) však na devíti úsecích na tratích z Liberce do Harrachova a z Raspenavy do Nového Města pod Smrkem snížila rychlost vlaků na deset kilometrů v hodině. ČTK o tom informoval mluvčí krajského úřadu Jiří Langer. Stanovisko SŽDC zjišťujeme.

"Špatný technický stav kolejí je zaviněn podúdržbou, do regionálních tratí v kraji se léta investovalo jen minimálně," řekl ČTK hejtmanův náměstek Martin Sepp (ČSSD). Rychlostní omezení, které SŽDC na tratích 036 a 039 zavedla, má podle něj zásadní dopad na jízdní řády. "Vlaky je nemohou dodržet, pokud nedojde ke stabilizaci jízdního řádu, zahájíme s Českými drahami jednání o zavedení náhradní autobusové dopravy z Liberce na Tanvald a z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem," dodal Langer.

Sepp tvrdí, že kraj dělá vše pro celkové zlepšení veřejné dopravy v reigonu, ať už železniční nebo autobusové. "Kvůli nečinnosti SŽDC však toto úsilí v řadě případů přichází vniveč," řekl Sepp. Liberecký kraj získal pro regionální tratě nové moderní soupravy švýcarské firmy Stadler, které mohou jezdit až stokilometrovou rychlostí. "Technické parametry kolejí, které zůstaly na úrovni předminulého století, nám však jejich výborné technické parametry nedovolují využít," dodal.
 
Železniční tratě v Libereckém kraji jsou jednokolejné a žádná z nich navíc není elektrifikovaná. Svými parametry a standardy často odpovídají 19. století, ve kterém vznikly. Trať z Liberce na Harrachov je jednou z nejvytíženějších, spojuje Liberec s Jizerskými horami a Krkonošemi. Trať je součástí tzv. Jizerskohorské železnice, na níž od loňského prosince jezdí 16 moderních regionálních souprav Stadler. I trať by se měla brzy dočkat modernizace, náklady se odhadují na 890 milionů korun. Při své únorové návštěvě v kraji to slíbil ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Práce mají začít příští rok a skončit o rok později.
 
zdroj: ČTK

Diskuse

 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO